Alles voor op kantoor vinden

Voor kantoorartikelen moet je tegenwoordig ook online zijn. Alles van de meubelen tot de pennen, kun je online vinden. Door alle drukte van het werk eromheen kan het soms nog wel eens vergeten worden om dingen te bestellen. Vooral in mkb bedrijven is het te merken dat het bijhouden van de benodigdheden niet altijd even soepel verloopt. Om je te helpen voorkomen dat het bij jouw bedrijf ook een drama wordt met het bestellen van dingen, helpen wij je in deze blog. Hier vertellen we je meer over plannen, het maken van een checklist en  geven we tips.

Een planning maken

Het klinkt misschien een beetje stom, maar het is belangrijk om er voor te zorgen dat je wel een planning hebt voor het bestellen van dingen. Zo krijg je structuur en zul je minder snel te laat zijn. Op het moment dat je iets moet bestellen nadat het al op is, ben je eigenlijk al te laat. Maak dus voor de aankomende drie maanden een duidelijke planning voor het bestellen van alle benodigdheden. Natuurlijk zal niet alles in de planning komen, omdat dingen ook onvoorzien ineens op kunnen zijn. Toch wil je proberen om dat zo veel als mogelijk te voorkomen.

Zo weet je altijd wat je moet hebben

Lijstjes zijn voor bedrijven altijd een handige optie. Het staat op papier en kan langzaam afgewerkt worden. Met behulp van een goed lijstje kun je dus ook voorkomen dat je het bijvullen van de cartridge bijvoorbeeld moet doen.  Alles dat regelmatig besteld moet worden schrijf je op zo een checklist. Elke keer dat er iets is besteld kun je er een vinkje achter zetten. De voorraad hoeft zo niet steeds gecheckt te worden, omdat je precies weet wat er allemaal is en hoeveel. Maak dus een lijstje en houdt deze bij om er zeker van te zijn dat alles van pennen, tot cartridge en toiletpapier er is!

Online

Uiteraard bestel je de dingen die gekocht moeten worden allemaal online. Probeer ruim van tevoren bestellingen te doen.  In veel gevallen kan je een bestelling de volgende dag verwachten. Om het zekere voor het onzekere te nemen, moet je altijd ruim van tevoren bestellen. Slim is om altijd een deel te gebruiken en twee als voorraad te hebben. Bij papier bestel je bijvoorbeeld drie keer zoveel als je weet dat er gebruikt zal worden. Zo hoef telkens alleen bij te vullen en meer niet.